Skip to main content
e-twow, trotineta electrica

Tururi de oraș cu trotineta electrică e-Twow

Cu siguranță sunteți familiarizați cu tururile de oraș cu bicicleta sau cu Segway-ul, chiar și în București am văzut când mergeam la Rural Fest 2015 un grup de turiști pe Segway, dar ce ați spune de un tur de oraș cu trotineta? Cu o trotinetă electrică mai exact.

Ieri am făcut o vizită fulger la Salonul Auto București & Accesorii 2015 și, în sala expozițională de accesorii, la standul e-Twow văd forfotă mare, lumea era curioasă să testeze trotineta electrică. De obicei, la astfel de târguri și expoziții, curiozitatea nu prea îmi dă ghes dacă nu rezonez cu subiectul, cu tema, cu produsul etc., dar de data aceasta mi-a fost stârnită de grămada de entuziaști în ale mobilității urbane, ahem.

e-twow, trotineta electrica

Nu a durat mult până am fost rugat să testez produsul și n-am ezitat. N-aș putea să vă spun pe ce model de e-Twow m-am dat, dar vă pot spune că ideea de a renunța la efort pentru deplasare fără a te urca într-un vehicul propulsat de un motor pe combustibil nu e rea deloc.

Ca și rider (șic!) nu îți trebuie decât puțină îndemnare până te obișnuiești cu trotineta, după care poți participa liniștit la X-Games, categoria ușoară la sporturile motorizate. Glumesc, dacă ești și biciclist și șofer, te obișnuiești cu manevratul trotinetei în primele 30 de secunde.

Eu am dat vreo 2 ture de jur împrejurul unor standuri și pot să zic că m-a cucerit – vorba vine, eu sunt ca o cetate de necucerit în mare parte din viața mea și puține lucruri mă dau pe spate. Să zicem că mi-a captat atenția.

Trotineta are pe ghidon două manete, una pentru a accelera și una pentru frână, frânarea putându-se face și pe sistemul clasic, cu piciorul pe apărătoatea roții din spate, și un mic computer de bord. Ea este propulsată de un motor electric de 450-600 W, în funcție de modelele disponibile pe piață (verificați pe situl indicat la începutul postării), iar la frânare conservă energia cinetică prin tehnologia KERS (Kinetic Energy Recovery System), tehnologie folosită pentru prima dată în Formula 1.

Tot în funcție de model, autonomia bateriei durează până în 30-40 de km parcurși, reîncărcarea acesteia facandu-se în 2 ore.

Să vezi ture de oraș pe trotinete electrice ar fi ceva. E mai puțin periculos decât un Segway și lasă loc de mai multă flexibilitate în activitățile de vizitare a orașului, fiind o trotinetă pliabilă și portabilă. Plus de asta, poate fi folosită și în ținuta ce se potrivește cu prânzul sau cina în restaurantele cu ștaif.

e-twow-trotineta-electrica-2

Gândiți-vă că ați avea trotineta asta într-un city-break de câteva zile, acesta s-ar transforma dintr-o cursă nebună pe la obiective într-o croazieră urbană ce vă permite să vă bucurați mult mai mult de atracțiile orașelor pe care le vizitați.

Acesta a fost primul meu review de gadget în genul review-urilor făcute de bloggerii IT terminalelor mobile noi lansate, securizate cu fire de oțel și piuitor, prezente în standurile din punctele de vânzare. 😀

Petruș Lungu

În ultimii ani m-am plimbat ceva prin țară și prin afară, iar mai nou am înclinații spre cicloturism. De asemenea, practic la nivel de amator snowbording-ul și kiting-ul și încă mai fac față unor ture moderate de trekking. :)

8 păreri despre “Tururi de oraș cu trotineta electrică e-Twow

  1. Am incercat si eu trotineta la SAB 2015 si am fost foarte incantat. Iti creaza o senzatie placuta, este practica si nu polueaza. Singurul impediment in achizitionare este pretul prea ridicat in comparatie cu costurile. Sunt convins ca un pret in jur de 2000 de lei ar declansa vanzari in masa. La costul actual, de aprox. 3000 lei, o amortizare in 3 ani ar fi de aprox. 85 lei / luna (~20Euro), ceea ce este peste costul unor abonamente de transport in comun. Comparativ, pentru un automobil in valoare de 7500 Euro, amortizarea in 10 ani ar fi de aprox. 62Euro / luna.

  2. Imi permiti o mica corectare asupra motorizarilor?

    Trotinetele E-twow pornesc defapt de la 350W (Modelul Eco) ca si putere, modelul Booster fiind cel mai puternic, avand o putere de 500W. Modelul intermediar (Master) are o putere de 450W, dar are acumulator putin mai mare 🙂

  3. In afara constatam tendinta ca in mai toate orasele mari vechiculele electrice de orice fel sa capete o tot mai mare popularitate si utilizare. Eu am una luata de la icruze.ro, sunt foarte multumita, merg la job cu ea, dar sper ca si in Bucuresti sa se construiasca mai multe piste, iar usor usor centrul vechi sa fie inschis pe o raza mult mai mare vehiculelor obisnuite. puteti arunca un ochi aici, preturile mi se par ok.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *