Skip to main content

Mersul trenurilor, vremea şi contacte taxi prin SMS

Utilizarea telefonului mobil în orientarea turistică nu mai e demult o noutate, şi asta datorită popularizării în masă a smart phone-urilor şi a aplicaţiilor multiple ale acestora pe baza internetului prin mobil.

Cei ce încă folosesc modele de telefoane mobile fără serviciu internet sau modele ce nu rulează aplicaţii mobile se pot folosi, totuşi, de serviciul SMS pentru a afla informaţii referitoare la starea vremii, curs valuatar, locaţii ATM-uri şi, de ce nu, mersul trenurilor.

Timsoft & Voxline vin în întâmpinarea acestor nevoi prin serviciul/aplicaţia ClientFidel. Regăsim în cadrul acestei aplicaţii şi funcţionalităţi care ar putea interesa un vizitator ce se află într-o anume destinaţie din ţară.

De exemplu, deja în funcţiune se găseşte serviciul de cerere informaţii prin SMS pentru mersul trenurilor. Prin trimiterea unui mesaj SMS la numărul 1210 cu mesajul TREN id.tren sau CFR id. tren, utilizatorul primeşte un SMS răspuns cu detaliile rutei trenului identificat prin ID-ul comunicat (staţie plecare, staţie sosire, oră plecare, oră sosire).

Personal, nu găsesc util serviciul atâta timp cât eu ca şi turist nu plec/nu urmează să ajung din/în nici una din cele două staţii ci dintr-o staţie intermediară, urmând a coborî cu câteva staţii înainte de destinaţie. Luăm exemplu ruta de  aici şi presupunem că mă aflu în Caracal şi vreau să ajung la Băile Herculane.

Mi-ar fi de un real folos, dacă aş fi undeva în afara gării şi în mare grabă şi aş putea să îmi cumpăr bilet direct din tren 🙂 Plus de asta, cum ştiu eu ce coduri au trenurile care trec prin gara oraşului în care mă aflu?

Printre serviciile ce urmează a fi implementate se găsesc servicii prin SMS pentru aflarea condiţiilor meteo, contacte firme taxi şi contacte pizzerii.

Dintre cele enumerate, SMS-urile pentru aflarea condiţiilor meteo pot ieşi din discuţie atâta timp cât tarifele sunt mai mari decât cele percepute de operatorul de telefonie mobilă prin serviciile integrate în cartelele prepaid sau abonamente, servicii direct accesibile din meniul de pe cartela SIM.

Găsesc interesante serviciile prin SMS pentru aflarea numerelor de telefon a diferite companii ce prestează servicii de taximetrie sau livrează pizza. În caz SMS-urilor de cerere date contact companii taxi, ar fi util de transmis în SMS-ul de răspuns şi tarifele pe km.

ClientFidel [via Carmen Holotescu pe Twitter]

Petruș Lungu

În ultimii ani m-am plimbat ceva prin țară și prin afară, iar mai nou am înclinații spre cicloturism. De asemenea, practic la nivel de amator snowbording-ul și kiting-ul și încă mai fac față unor ture moderate de trekking. :)

17 păreri despre “Mersul trenurilor, vremea şi contacte taxi prin SMS

  1. Buna,

    Multumesc pentru nota scrisa despre cateva dintre serviciile , care reprezinta partea de marketing interactiv a .

    Oricare dintre servicii se poate extinde.

    Referitor la informatiile despre trenuri, pot include:

    tren timisoara p 22 // primele 5 trenuri ce vor pleca din timisoara dupa orele 22
    tren iasi s 6 // primele 5 trenuri ce sosesc in iasi dupa ora 6
    tren timisoara iasi 12 // primele 5 trenuri dintre timisoara si iasi, cu plecare dupa orele 12
    tren 360 statii // primele 5 statii ale trenului 360
    tren 360 statii craiova // primele 5 statii dupa craiova ale trenului 360

    Sau rezervari, alerte despre intarzieri, anulari, etc.

    Sintaxa se obtine si acum, cand e doar informatia despre numar_tren, cu:
    tren ?

    Bineinteles pentru toate acestea incercam un parteneriat cu CFR, pentru ca informatiile despre serviciile prin SMS sa apara pe site/bilete.

    Comenzile ar putea fi folosite si combinat – vad ce pizzerii sunt in localitatea in care opreste trenul peste o ora si comand o pizza in gara; sau comand un taxi.

    Pentru turism pot fi create multe grupuri/informatii dinamice.

    Iti poti crea un grup la – feedback binevenit.

    Numai bine,
    Carmen

  2. Buna,

    Multumesc pentru nota scrisa despre cateva dintre serviciile , care reprezinta partea de marketing interactiv a .

    Oricare dintre servicii se poate extinde.

    Referitor la informatiile despre trenuri, pot include:

    tren timisoara p 22 // primele 5 trenuri ce vor pleca din timisoara dupa orele 22
    tren iasi s 6 // primele 5 trenuri ce sosesc in iasi dupa ora 6
    tren timisoara iasi 12 // primele 5 trenuri dintre timisoara si iasi, cu plecare dupa orele 12
    tren 360 statii // primele 5 statii ale trenului 360
    tren 360 statii craiova // primele 5 statii dupa craiova ale trenului 360

    Sau rezervari, alerte despre intarzieri, anulari, etc.

    Sintaxa se obtine si acum, cand e doar informatia despre numar_tren, cu:
    tren ?

    Bineinteles pentru toate acestea incercam un parteneriat cu CFR, pentru ca informatiile despre serviciile prin SMS sa apara pe site/bilete.

    Comenzile ar putea fi folosite si combinat – vad ce pizzerii sunt in localitatea in care opreste trenul peste o ora si comand o pizza in gara; sau comand un taxi.

    Pentru turism pot fi create multe grupuri/informatii dinamice.

    Iti poti crea un grup la – feedback binevenit.

    Numai bine,
    Carmen

  3. Mulţumesc pentru lămuriri.

    Nu reuşesc să mă prind de treaba cu „Sintaxa se obtine si acum, cand e doar informatia despre numar_tren, cu: tren ?”

    Se referă la faptul că exemplele de interogări din post sunt deja „active”?

    Cât despre parteneriatul cu CFR, aş sugera chiar plata prin SMS a biletelor de până în 50-100 RON. Nu ştiu câţi ar îmbrăţişa această idee, dar de ce nu?

    O seară bună!

  4. Mulţumesc pentru lămuriri.

    Nu reuşesc să mă prind de treaba cu „Sintaxa se obtine si acum, cand e doar informatia despre numar_tren, cu: tren ?”

    Se referă la faptul că exemplele de interogări din post sunt deja „active”?

    Cât despre parteneriatul cu CFR, aş sugera chiar plata prin SMS a biletelor de până în 50-100 RON. Nu ştiu câţi ar îmbrăţişa această idee, dar de ce nu?

    O seară bună!

  5. Buna, din nou,

    Multumesc de comentariu, vom vedea cate din ideile noastre vor fi agreate de CFR, rezervari/plati sunt in plan – implementarea tuturor celor de mai sus ar putea fi realizata foarte rapid.

    Acum e functionala doar
    tren numar_tren

    Daca se da
    tren ?
    se vede acest lucru.

    De asemenea trimitand la 1210
    ?
    se obtin comenzile generale existente.

    Fiecare are un help propriu:
    tren ?
    bursa ?
    taxi ?
    , etc.

    Oricine isi deschide un grup la isi poate crea astfel de comenzi dinamice.

    Carmen

  6. Buna, din nou,

    Multumesc de comentariu, vom vedea cate din ideile noastre vor fi agreate de CFR, rezervari/plati sunt in plan – implementarea tuturor celor de mai sus ar putea fi realizata foarte rapid.

    Acum e functionala doar
    tren numar_tren

    Daca se da
    tren ?
    se vede acest lucru.

    De asemenea trimitand la 1210
    ?
    se obtin comenzile generale existente.

    Fiecare are un help propriu:
    tren ?
    bursa ?
    taxi ?
    , etc.

    Oricine isi deschide un grup la isi poate crea astfel de comenzi dinamice.

    Carmen

  7. Pingback: 10 aplicaţii mobile de călătorie pentru telefoanele mobile cu SO Android
  8. Pingback: 10 aplicaţii mobile de călătorie pentru telefoanele mobile cu SO Android
  9. Pingback: Parcare prin SMS
  10. Pingback: Parcare prin SMS
  11. Pingback: Dispeceratul firmelor de taximetre s-a mutat pe ecranul tactil al telefoanelor mobile
  12. Pingback: Dispeceratul firmelor de taximetre s-a mutat pe ecranul tactil al telefoanelor mobile
  13. Pingback: Mersul Trenurilor, varianta pentru Android
  14. Pingback: Mersul Trenurilor, varianta pentru Android

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *