Skip to main content

Aplicaţie mobilă pentru promovarea Deltei Dunării

Se pare că avântul consiliilor judeţene Arad şi Constanţa în aria turismului electronic şi virtual a deschis apetitul administraţiilor publice în această direcţie.

Datorită tehnologiei informaţiei, internetul, telefoanele mobile şi televiziunea digitală vor fi canale de comunicare importante în turism acolo unde acestea vor fi folosite pentru a găsi produse culturale, evenimente şi activităţi, pentru a face legătura cu alte comunităţi, călători …

Sursa: Consiliul Judeţean Tulcea, Plan strategic pentru dezvoltarea turismului durabil în Delta Dunării, mai 2009

De această dată, Consiliul Judeţean Tulcea îşi propune dezvoltarea unui ghid turistic electronic pentru telefoanele mobile, în special iPhone. Acest aspect face parte dintr-un proiect de dezvoltare a turismului în Delta Dunării în valoare de 980 000 RON, proiect ce presupune şi crearea unor spoturi publicitare, broşuri, DVD-uri de promovare şi albume foto documentare, elementele clasice ce nu lipsesc din nici un proiect de promovare.

Personal, cred că această aplicaţie pentru telefoanele mobile ar trebui să faciliteze accesul la următoarele tipuri de informaţii şi servicii:

  • un istoric al Rezervaţiei Biosferei Delta Dunării;
  • căi şi mijloace de acces (cum ar fi un parteneriat cu autogari.ro sau CFR sau Autoritatea Navală Română?), inclusiv tarife de acces în Deltă (permise de pescuit/vânătoare şi transport);
  • un index al locaţităţilor din Delta Dunării şi împrejurimi;
  • locuri de cazare (mai mult ca sigur se poate face în colaborare cu unul din multiplele site-uri ce oferă astfel de informaţii);
  • o secţiune despre perioadele de prohibiţie la pescuit şi vânătoare;
  • o secţiune dedicată faunei şi florei în Delta Dunării;
  • o secţiune cu cele mai vizitate obiective turistice, cu posibilitatea de a lăsa utilizatorii să propună noi obiective/locuri din Deltă pe bază de geolocalizare şi imagini/video de la faţa locului;
  • un planificator de rută atât pe uscat cât şi pe apă;
  • conexiunea cu servicii de microblogging şi social networking prin care se pot împărtăşi impresii şi imagini/video de la faţa locului.

De altfel, ar fi interesant faptul ca aplicaţia să poată fi updatată cu ultimele modificări prin blue-tooth, la oricare din info-chioşcurile instalate în principalele localităţi turistice (dacă va fi cazul!).

Pe final, nu ne rămâne decât să ne întrebăm dacă într-adevăr Consiliul Judeţean tulcea este interesat de noile tehnologii şi canale de propagare a informaţiei sau proiectul mai sus amintit este doar o strategie de a atrage fonduri a căror destinaţie va fi incertă.

[Tulcea: Ghid turistic electronic al Deltei Dunării pentru IPhone]

Petruș Lungu

În ultimii ani m-am plimbat ceva prin țară și prin afară, iar mai nou am înclinații spre cicloturism. De asemenea, practic la nivel de amator snowbording-ul și kiting-ul și încă mai fac față unor ture moderate de trekking. :)

0 păreri despre “Aplicaţie mobilă pentru promovarea Deltei Dunării

  1. Pingback: Orasele devin vizibile pe internet si nu numai. Tulcea

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *