Lansat în 2011, în Atena, startapul taxiplon International şi-a început expansiunea internaţională în 2012, în oraşe ca Melbourne, Rio de Janeiro, Sao Paolo, şi Bucureşti, fiind deja operaţional în Atena, Thessaloniki, Nicosia şi Chişinău.
În România, serviciul de mobile taxi booking taxiplon a intrat în regim de franciză prin Taxiplon România S.R.L., românii având acces la aplicaţiile taxiplon (Android, iOS) începând cu 1 octombrie 2012, moment la care, pe piaţa românească de aplicaţii mobile existau numeroase aplicaţii de comandă taxi autohtone, inclusiv Taxibeet, un alt startup internaţional pe această zonă.
Serviciul de dispecerat taxi online şi mobil a câştigat avânt pe plan internaţional după ce aplicaţia dedicată a fost desemnată cea mai bună aplicaţie la categoria transport din cadrul evenimentului Mobile World Congress Global 2012 de la Barcelona.
Aplicaţia taxiplon este disponibilă atât pentru pasageri, cât şi pentru şoferi/companii.
Pasagerii utilizatori ai aplicaţiei pot face comandă taxi prin furnizarea către sistemul de preluare comenzi a localizării acestora şi a destinaţiei. La apăsarea butonului Vreau Taxi, se identifică cele mai apropiate taxiuri din zonă. La fel ca serviciul tariftaxi.ro, aplicaţia afişează rezultatele în funcţie de tariful pe kilometru practicat de către firmele de taxi/şoferii înscrişi în sistem. După alegerea şi confirmarea cursei, utilizatorii pot vedea pe hartă deplasarea taxiului.
Aşa cum menţionam mai sus, taxiplon funcţionează şi ca platformă de web booking, pentru această facilitate cei interesaţi trebuind să îşi facă cont pe sit. Astfel, intră în competiţie şi cu firmele de taximetre ce oferă astfel de servicii: Taxi Speed, Taxi 2000, Taxi Meridian etc.
În comparaţie cu Taxibeet, design-ul aplicaţiei taxiplon este mult mai atractiv, parcă mai mobile 2.0 aşa. Ca şi funcţionalitate şi metodă de preluare a comenzilor nu are rost să mă pronunţ atât timp cât funcţionază după acelaşi principiu – localizarea.
Ca în orice altă aplicaţie existentă pe piaţa din România, utilizatorii au acces la un istoric al comenzilor prin intermediul căruia pot identifica maşinile cu care au călătorit şi şoferii.